Línies de recerca i transferència de tecnologia

Laboratori d’Elasticitat i Resistència de Materials - LERMA

Les accions de promoció del laboratori LERMA enguany han estat de dos tipus: creació d’un espai web i  accions de difusió i establiment de contactes amb altres grups, a nivell nacional i internacional.
Creació de l’espai Web
S’ha creat aquest espai Web específic per a LERMA. L’objectiu del lloc és presentar i difondre l’activitat del LERMA, i les possibilitats que ofereix a empreses i institucions per a col·laborar en transferència de tecnologia i de coneixement.
Publicació d’articles i presentació de ponències recents
Articles en revistes
Bonada, J. [et al.]. Selection of the initial geometrical imperfection in nonlinear FE analysis of cold-formed steel rack columns. "Thin-walled structures", Novembre 2011, vol. 51, núm. Febrer 2012, p. 99-111.

Casafont, M. [et al.]. An experimental investigation of distortional buckling of steel storage rack columns. "Thin-walled structures", Agost 2011, vol. 49, p. 933-946.

Roure, F. [et al.]. Stub column tests for racking design: Experimental testing, FE analysis and EC3. "Thin-walled structures", Gener 2011, p. 167-184.

Casafont, M. [et al.]. Linear Buckling Analysis of Thin-Walled Members Combining the Generalised Beam Theory and the Finite Element Method. "Computers and structures", Gener 2011, vol. 89, núm. 21-22, p. 1982-2000.

Reports de recerca
Roure, F. [et al.]. "Stub column tests of rack uprights. Experimental and Finite Element Analysis". 2011. Benchmark.

Casafont, M. [et al.]. "Test method for distortional buckling of compressed pallet rack members. Length of specimens". 2011.

Casafont, M. [et al.]. "An investigation on the design of steel storage rack columns by the Direct Strength Method". 2011.

Roure, F.; Somalo, MR.; Bonada, J. "Fatigue tests on Connection of cross-aisle tie to upright (Preliminary results)". 2011.

Roure, F. [et al.]. "Base plate tests". 2011

Establiment de contactes amb grups
• Tenim contacte i col·laboració amb el Prof. T. Pekoz (Cornell University), en temes d’estabilitat a compressió de perfils prims oberts, i de metodologia d’assaigs per definició de modes de vinclament; amb qui hem fet  presentacions conjuntes en sessions de treball.
• Hem contactat amb el grup de recerca en prestatgeries metàl·liques de la Universitat de Trento, amb qui tenim previst organitzar conjuntament un seminari a Barcelona.
• Hem establert contacte amb el Laboratori de NEDCON-NL a Holanda, amb qui treballarem sobre assaigs de conjunts estructurals de prestatgeries.
• Com a integrants de la Xarxa de Referència en Tècniques Avançades de la Producció (XARTAP), també hem entrat a formar part del grup EPM (Euroregió Pirineus Mediterrània) Manufacturing.
• Estem dins el grup de treball d’Incendis i Explosions de l’Institut de Seguretat Pública de la Generalitat de Catalunya.
• Hem establert relació de col·laboració amb l’IMAT. Centre Tecnològic de la Construcció, per a l’estudi d’estructures mixtes.
Implicació en organitzacions
Tenim contactes amb AEM-FEM, amb qui col·laborem habitualment en el tema de prestatgeries, i amb qui, en concret, hem organitzat conjuntament un seminari sobre assaigs d’elements de prestatgeries (ERF Workshop) durant el mes de gener de 2010 a Barcelona, a l’ETSEIB.

Ens hem implicat també en el TC7 (Technical Committee 7) WG 7.5 (Work Group 7.5) del ECCS (European Convention for Constructional Steelwork), en el que ja hem participat en diverses reunions. En concret, hem col·laborat en l’organització de la última reunió que ha mantingut el grup, que ha estat a Barcelona, a l’ETSECCPB, durant el mes de gener de 2010.